Informujemy, że od października 2018 r. na terenie Poradni rozpoczniemy pracę grup socjoterapeutycznych w różnych przedziałach wiekowych.
Praca z dziećmi i młodzieżą w ramach zajęć socjoterapeutycznych koncentruje się na poprawie funkcjonowania w grupie rówieśniczej, wzmocnieniu poczucia własnej wartości, poszerzeniu samoświadomości oraz nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych uczestników.
Harmonogram spotkań na rok szkolny 2018/2019:
PPPP w Tarnowie
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów klas I, II, III szkoły podstawowej
październik – styczeń 2018-2019
mgr Gabriela Strojna – psycholog, socjoterapeuta
mgr Ewa Bańdur – pedagog
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów klas IV, V, VI szkoły podstawowej
październik – styczeń 2018-2019
dr Renata Smoleń – psycholog, socjoterapeuta
mgr Aleksandra Smoła – pedagog
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej oraz klas III gimnazjum
luty – maj 2019
mgr Gabriela Strojna – psycholog, socjoterapeuta
mgr Aleksandra Smoła – pedagog
PPPP w Tarnowie – Filia PPPP w Tuchowie
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów klas I, II, III szkoły podstawowej
luty – maj 2019
mgr Agnieszka Szymańska – psycholog, socjoterapeuta
mgr Katarzyna Rejkowicz – psycholog, psychoterapeuta
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów klas IV, V, VI szkoły podstawowej
październik – styczeń 2018-2019
mgr Agnieszka Szymańska – psycholog, socjoterapeuta
mgr Katarzyna Rejkowicz – psycholog, psychoterapeuta
Jednocześnie informujemy, że kwalifikacja do grup socjoterapeutycznych odbywa się w oparciu o przeprowadzone wcześniej rozpoznanie trudności i potencjału dziecka, gdyż nie dla każdego dziecka socjoterapia jest odpowiednią formą pomocy.
Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci polegają na uczestniczeniu w sytuacjach społecznych, podczas których uczą się właściwych zachowań, stwarzających możliwość odreagowania napięć emocjonalnych i ułatwiających przyswajanie umiejętności społecznie akceptowanych. Zajęcia socjoterapeutyczne mają na celu spowodowanie, że dziecko pozna samego siebie, swoje mocne i słabe strony, swoje talenty, zdolności, będzie umiało budować
poczucie własnej wartości, rozpoznawać i nazywać emocje, uczucia swoje i innych. Podczas takich zajęć dzieci uczą się stawiać granice, odmawiać, przełamywać własną nieśmiałość. Uczą się, jak radzić sobie w sytuacjach dla nich stresowych, jak wyrażać emocje i uczucia, samodzielnie podejmować decyzje i brać za nie odpowiedzialność.
WSKAZANIA DO UDZIAŁU W ZAJĘCIACH SOCJOTERAPEUTYCZNYCH
Zajęcia socjoterapeutyczne przeznaczone są głównie dla uczniów posiadających opinię wskazującą na potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zajęć socjoterapeutycznych oraz zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, a ponadto dla uczniów mających trudności:
- w relacjach z innymi ludźmi m.in.:
- trudności w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi;
- osamotnienie, poczucie bycia niezrozumianym;
- przeżywanie poczucia mniejszej wartości;
- nieśmiałość, wycofanie;
- agresja;
- z nauką:
- brak motywacji do nauki;
- deficyt koncentracji uwagi, nadpobudliwość psychoruchowa;
- brak sukcesów, mimo znacznych nakładów pracy i energii.
PRZECWSKAZANIA DO UDZIAŁU W ZAJĘCIACH SOCJOTERPAUTYCZNYCH
Zajęcia socjoterapeutyczne nie są właściwą formą pomocy m.in. dla uczniów:
- z niepełnosprawnością intelektualną;
- pozostających w leczeniu psychiatrycznym z aktywnymi objawami;
- bezpośrednio po trudnych, traumatycznych przeżyciach.
Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z Poradnią!