Ogłoszenie

Najbliższe posiedzenie Zespołu
Orzekającego
odbędzie się

22.11.2024 r. o godzinie 8:00

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Powiatu Tarnowskiego
Logo Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Logo Kuratorium Oświaty w Krakowie
Logo Ministerstwa Edukacji Narodowej

Informujemy, że od lutego 2020 r. na terenie Poradni rozpoczniemy pracę grup rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne
w przedziale wiekowym od klasy VII do VIII.

Praca z dziećmi i młodzieżą w ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne koncentruje się na poprawie funkcjonowania w grupie rówieśniczej, wzmocnieniu poczucia własnej wartości, kształtowaniu adekwatnej samooceny, poszerzeniu samopoznania i samoświadomości oraz nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych  uczestników.

Jednocześnie informujemy, że kwalifikacja do grup rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne odbywa się w oparciu
o przeprowadzone wcześniej rozpoznanie trudności i potencjału dziecka, gdyż nie dla każdego dziecka jest to odpowiednia forma pomocy.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne dla dzieci i młodzieży polegają na uczestniczeniu w sytuacjach społecznych, podczas których uczą się właściwych zachowań, stwarzających możliwość odreagowania napięć emocjonalnych i ułatwiających przyswajanie umiejętności społecznie akceptowanych. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne mają na celu spowodowanie, że dziecko pozna samego siebie, swoje mocne i słabe strony, swoje talenty, zdolności, będzie umiało budować poczucie własnej wartości, rozpoznawać
i nazywać emocje, uczucia swoje i innych. Podczas takich zajęć uczestnicy uczą się stawiać granice, odmawiać, przełamywać własną nieśmiałość. Uczą się, jak radzić sobie w sytuacjach dla nich stresowych
i konfliktowych, jak wyrażać emocje i uczucia, samodzielnie podejmować decyzje i brać za nie odpowiedzialność.

WSKAZANIA DO UDZIAŁU W ZAJĘCIACH

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne przeznaczone są głównie dla uczniów posiadających opinię wskazującą na potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, a ponadto dla uczniów mających trudności:

  • w relacjach z innymi ludźmi m.in.:
    • trudności w nawiązywaniu relacji interpersonalnych (z rówieśnikami i dorosłymi),
    • osamotnienie, poczucie bycia niezrozumianym,
    • przeżywanie poczucia mniejszej wartości, nieadekwatna samoocena,
    • nieśmiałość, wycofanie, niechęć do nawiązywania i utrzymywania kontaktów z innymi,
    • agresja, trudności z radzeniem sobie z nieprzyjemnymi emocjami, w sytuacjach konfliktowych i stresowych itp.
  • z nauką:
    • brak motywacji do nauki i wypełniania obowiązków szkolnych,
    • deficyt koncentracji uwagi, nadpobudliwość psychoruchowa,
    • brak sukcesów, mimo znacznych nakładów pracy i energii.

PRZECIWWSKAZANIA DO UDZIAŁU W ZAJĘCIACH

Zajęcia te nie są właściwą formą pomocy m.in. dla uczniów:

  • z niepełnosprawnością intelektualną,
  • pozostających w leczeniu psychiatrycznym z aktywnymi objawami,
  • bezpośrednio po trudnych, traumatycznych przeżyciach.

Zainteresowanych serdecznie zapraszamy do kontaktu z Poradnią!