Informacja dla rodziców dzieci objętych zajęciami terapii pedagogicznej
w Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie
Obowiązek zdalnej nauki zmusza wielu rodziców do codziennego zaangażowania w pomoc swoim dzieciom w lekcjach. Rozumiemy, że jest to sytuacja niezwyczajna i obciążająca zarówno rodziców jak i dzieci. Ta forma nauki jest szczególnie trudna dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy z różnych przyczyn mają trudności w realizacji niektórych standardów wymagań programowych (dzieci z ryzyka dysleksji, uczniowie dyslektyczni). Osoby te oprócz bieżącej nauki powinny realizować dodatkowe ćwiczenia korygujące i kompensujące, które pomagają im usprawniać swoje umiejętności.
Świadomi ogromu pracy, przed którą stanęli uczniowie i wspierający ich rodzice, zachęcamy w tym trudnym czasie do kontynuowania realizacji dodatkowych ćwiczeń.
Dłuższa przerwa w zajęciach terapii pedagogicznej może odbić się negatywnie na wypracowanych dotychczas efektach i spowodować utratę postępów. Zwracamy się z prośbą do rodziców o skorzystanie z oferty specjalistów terapii pedagogicznej Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, którzy w najbliższych dniach w formie elektronicznej lub papierowej prześlą dla każdego dziecka objętego terapią pedagogiczną naszej Poradni, opracowane indywidualnie zestawy ćwiczeń.
Prosimy, uwzględniając wydolność psychofizyczną dziecka, wykorzystać nasze materiały do systematycznej pracy
w domu.
opracowała: Dorota Orłowska – pedagog