Ogłoszenie

Najbliższe posiedzenie Zespołu
Orzekającego
odbędzie się

03.12.2024 r. o godzinie 8:00

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Powiatu Tarnowskiego
Logo Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Logo Kuratorium Oświaty w Krakowie
Logo Ministerstwa Edukacji Narodowej

W okresie ferii zimowych, które dla dzieci są wyczekiwanym czasem odpoczynku, jak co roku w Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie Filia w Tuchowie odbywały się zajęcia terapeutyczne w ramach akcji „Ferie z Poradnią“. W dniach od 18.01.2022 r. do 28.01.2022 r. w zajęciach terapeutycznych pod pilnym okiem specjalistów: psychologa, pedagoga oraz logopedy, uczestniczyło 11 dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które korzystają z terapii logopedycznej w tutejszej Poradni. Każdy dzień wypełniony był ciekawymi zabawami i ćwiczeniami, w których nasi podopieczni chętni brali udział. Zajęcia przeprowadzane były z dziećmi indywidualnie ze względu na panującą pandemię i obostrzenia sanitarne.

Podczas zajęć logopedycznych nasi podopieczni pracowali m.in. nad lepszą sprawnością aparatu artykulacyjnego, poprawnym torem oddechowym, a także kształtowaniem mowy ekspresyjnej. Rozwijały także wyobraźnię, wykonując ilustracje do wysłuchanych wierszy oraz wzbogacały słownictwo i doskonaliły umiejętność konstruowania wypowiedzi.

W trakcie ćwiczeń wykorzystywaliśmy specjalnie przygotowane na te zajęcia materiały  i różnorodne pomoce, które pobudzały zmysły i spontaniczną zabawę. Podczas terapii pedagogicznej prowadzone były ćwiczenia rozwijające i doskonalące percepcję słuchową i wzrokową, sprawność ruchową w zakresie dużej i małej motoryki, pojawiały się także ćwiczenia z zakresu pisania, czytania i liczenia. Głównym celem zajęć psychoedukacyjnych prowadzonych przez psychologów było kształtowanie u dzieci właściwej motywacji do uczenia się, a także rozwijanie umiejętności emocjonalnych. Równie istotnym celem naszych spotkań były również indywidualne konsultacje z rodzicami, podczas których otrzymali oni istotne wskazówki do pracy z dziećmi. Powyższe działania miały na celu przede wszystkim stymulowanie ogólnego rozwoju umysłowego oraz rozwoju funkcji percepcyjno – motorycznych a także wdrażanie dzieci do poprawnego posługiwania się narzędziami pisarskimi, a tym samym przygotowywanie ich do prawidłowego posługiwania się mową pisaną i czytaną.

Założeniem programu naszych feryjnych spotkań było wspomaganie zdrowego rozwoju psychicznego dzieci, kształtowania umiejętności radzenia sobie w trudnych, problemowych sytuacjach, radzeniem sobie z własnymi emocjami, rozwijaniem poczucia własnej wartości – co niewątpliwie jest potrzebne w czasie trwania pandemii.

Dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w naszych spotkaniach i wykonywały różnorodne ćwiczenia. Wszystkim dopisywał dobry humor 🙂

Zapraszamy do galerii zdjęć.