Ogłoszenie

Najbliższe posiedzenie Zespołu
Orzekającego
odbędzie się

05.03.2025 r. o godzinie 8:00

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Powiatu Tarnowskiego
Logo Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Logo Kuratorium Oświaty w Krakowie
Logo Ministerstwa Edukacji Narodowej

Informujemy, że w II semestrze roku szkolnego 2024/2025 na terenie Poradni rozpoczniemy pracę w ramach  zajęć grupowych rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dla uczniów klas IV-VI

Zajęcia będą odbywać się we wtorki o godz. 15:00 – ze względu na trwające zapisy na zajęcia konkretny termin pierwszego spotkania nie został jeszcze ustalony. (Rozpoczęcie zajęć planowane jest w miesiącu marcu 2025 roku, ale ze względu na tworzenie listy osób chętnych termin może ulec jeszcze zmianie).

Praca z dziećmi i młodzieżą w ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne koncentruje się na poprawie funkcjonowania w grupie rówieśniczej, wzmocnieniu poczucia własnej wartości, poszerzeniu samoświadomości oraz nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych uczestników. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne dla dzieci polegają na uczestniczeniu w sytuacjach społecznych, podczas których uczą się właściwych zachowań, stwarzających możliwość odreagowania napięć emocjonalnych i ułatwiających przyswajanie umiejętności społecznie akceptowanych.

WSKAZANIA DO UDZIAŁU W ZAJĘCIACH ROZWIJAJĄCYCH KOMPETENCJE EMOCJONALNO-SPOŁECZNE

Zajęcia przeznaczone są głównie dla uczniów posiadających opinię wskazującą na potrzebę objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, a ponadto dla uczniów mających trudności:

  • w relacjach z innymi ludźmi m.in.:
    • trudności w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi;
    • osamotnienie, poczucie bycia niezrozumianym;
    • przeżywanie poczucia mniejszej wartości;
    • nieśmiałość, wycofanie;
    • agresja;
  • z nauką:
    • brak motywacji do nauki;
    • deficyt koncentracji uwagi, nadpobudliwość psychoruchowa;
    • brak sukcesów, mimo znacznych nakładów pracy i energii.


PRZECWSKAZANIA DO UDZIAŁU W ZAJĘCIACH:

Zajęcia te nie są właściwą formą pomocy m.in. dla uczniów:

  • z niepełnosprawnością intelektualną;
  • pozostających w leczeniu psychiatrycznym z aktywnymi objawami;
  • bezpośrednio po trudnych, traumatycznych przeżyciach.

Prowadząca – mgr Aleksandra Smoła – pedagog, terapeuta metodą eeg biofeedback.

 

Jednocześnie informujemy, że kwalifikacja do grup odbywa się w oparciu o przeprowadzone wcześniej rozpoznanie trudności i potencjału dziecka, gdyż nie dla każdego dziecka zajęcia te są odpowiednią formą pomocy.

Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu z Poradnią drogą telefoniczną pod numerem telefonu: 14 627 27 07 lub osobiście w sekretariacie, który mieści się w budynku Poradni przy ulicy Krzyskiej 17a w Tarnowie.