Tegoroczne zajęcia feryjne zostały podzielone na trzy tematy dostosowane do potrzeb uczestniczących w nich dzieci. Udział w nich brały uczennice szkoły podstawowej z trudnościami w otwieraniu się na kontakt werbalny, mutyzmem wybiórczym, lękliwością, jak również dzieci w wieku przedszkolnym z problemami artykulacyjnymi i dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Z tego względu do każdego spotkania przygotowano osobny program terapeutyczny o odmiennym tytule.
Zajęcia terapeutyczne „Ferie z Poradnią” to cykliczna forma realizowana każdego roku w okresie ferii zimowych przez Powiatową Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Tarnowie Filię w Tuchowie. Adresatem przedsięwzięcia są dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, korzystające z indywidualnej terapii logopedycznej prowadzonej w naszej placówce przez trzech logopedów. Celem prowadzonych zajęć terapeutycznych jest przede wszystkim stymulacja psychofizycznego i emocjonalno-społecznego rozwoju dziecka, a także kształtowanie kompetencji i sprawności językowych oraz komunikacyjnych. Ponadto usprawniane są procesy psychomotoryczne, a u starszych dzieci doskonalone są umiejętności szkolne. Równie istotnym celem przedsięwzięcia jest psychoedukacja rodziców prowadzona w formie porad i konsultacji przez specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi.
Serdecznie zapraszamy: logopedów, pedagogów, nauczycieli, studentów i wszystkich zainteresowanych do udziału w specjalistycznej konferencji, która odbędzie się 27 marca 2020 r.
Celem konferencji jest dzielenie się praktyczną wiedzą z zakresu zaburzeń percepcji słuchowej (objawy, postępowanie diagnostyczne, planowanie pracy terapeutycznej).
Więcej szczegółów pod linkiem: Zaburzenia percepcji słuchowej a rozwój kompetencji językowych oraz umiejętności czytania i pisania
Informujemy, że od lutego 2020 r. na terenie Poradni rozpoczniemy pracę grup rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne
w przedziale wiekowym od klasy VII do VIII.
Praca z dziećmi i młodzieżą w ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne koncentruje się na poprawie funkcjonowania w grupie rówieśniczej, wzmocnieniu poczucia własnej wartości, kształtowaniu adekwatnej samooceny, poszerzeniu samopoznania i samoświadomości oraz nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych uczestników. Czytaj więcej