Ogłoszenie

Najbliższe posiedzenie Zespołu
Orzekającego
odbędzie się

03.12.2024 r. o godzinie 8:00

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Powiatu Tarnowskiego
Logo Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Logo Kuratorium Oświaty w Krakowie
Logo Ministerstwa Edukacji Narodowej

Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tarnowie, Filia w Żabnie na terapię logopedyczną i psychologiczną przyjmuje w ostatnim czasie coraz więcej dzieci z trudnościami emocjonalnymi, dotkniętych mutyzmem wybiórczym, bądź głęboką nieśmiałością. Dotychczas dzieci te uczestniczyły wyłącznie w terapii indywidualnej, podczas której przepracowywały swoje lęki, problemy, poznawały siebie i prowadzącego terapeutę. Wielu z naszych podopiecznych wymaga jednak konfrontacji nabytych umiejętności i kształtowania zdolności do pokonywania swoich lęków i trudności w środowisku społecznym, poza gabinetem i zajęciami indywidualnymi. Pracownicy Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie, Filia w Żabnie zdecydowali się więc na zorganizowanie eksperymentalnej grupy „Razem raźniej”, która mogłaby stanowić kolejny krok w prowadzonej pracy terapeutycznej oraz wsparcie w działaniach w środowisku szkolnym i domowym podejmowanym na co dzień przez rodziców, nauczycieli i dzieci.

Czytaj więcej

Informujemy, że od 1 lipca 2019 roku następuje zmiana siedziby Filii w Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Żabnie.

Nowy adres to: Szkoła Podstawowa im. Stanisława Wyspiańskiego przy
ul. Władysława Jagiełły 18 w Żabnie. 

Z okazji Europejskiego Dnia Logopedy pracownicy PPPP w Tarnowie, Filii w Żabnie jak co roku zorganizowali spotkanie informacyjno-warsztatowe dla terapeutów pracujących na terenie gmin Żabno i Wietrzychowice. W tym roku skoncentrowano się na tych zaburzeniach, diagnozie i aspektach praktycznych w terapii logopedycznej, w zakresie których potrzebę poszerzenia wiedzy i umiejętności sygnalizowali współpracujący z Filią terapeuci.

Czytaj więcej

W ramy tegorocznych zajęć feryjnych realizowanych w PPPP w Tarnowie, Filia w Żabnie wpisano propozycję warsztatów dla rodziców naszych najmłodszych podopiecznych. Miały one na celu uświadamianie i kształtowanie właściwych działań prewencyjnych względem dzieci, jak i ukierunkowanie na odpowiednie sposoby stymulacji rozwoju. Z uwagi na docierające głosy rodziców wskazujące na trudności z jakimi spotykają się oni w domu na drodze realizacji uzyskiwanych od naszych specjalistów zaleceń, postanowiłyśmy, iż prowadzone warsztaty w dużej mierze koncentrować się będą również na prezentacji praktycznych zabaw, pomocy, które mogłyby stać się inspiracją do późniejszej pracy rodzica z dzieckiem. Czytaj więcej

Tegoroczne grupowe logopedyczne zajęcia feryjne koncentrowały się wokół tematyki zabawy, która w różnorodnej formie jest nie tylko konkurencyjna względem komputera czy telewizora, ale również w znaczący sposób przyczynia się do obniżania lęku i napięcia, usprawniania możliwości językowych, jak i otwiera na spontaniczny kontakt werbalny z rówieśnikami, bądź dorosłymi.
Uczestniczące w spotkaniach feryjnych dzieci brały udział w zajęciach w niewielkich grupach, do których zostały zakwalifikowane względem występujących u nich trudności artykulacyjnych i komunikacyjnych.
W poniedziałek w zajęciach feryjnych brały udział dziewczynki z trudnościami w otwieraniu się na kontakt werbalny. W tym celu zapoznawałyśmy je i wspólnie realizowałyśmy różnorodne zabawy, które można wykorzystać zarówno w domu, jak i w szkole na przerwie, czy na podwórku. Dzieci poszerzając zasób wiedzy dotyczącej form zabawy z rówieśnikami, mogą w spontaniczny, nie wymuszający werbalizacji sposób nawiązać nowe znajomości, czy umacniać swoją pozycję w grupie koleżanek i kolegów z klasy czy szkoły. Ponadto dziewczynki zostały zaznajomione z różnymi formami odprężania się w celu obniżania towarzyszącemu im napięcia zarówno w obrębie aparatu mowy, jak i w całego ciała. Pani psycholog zaproponowała całej grupie trening relaksacji, dzięki któremu dziewczynki weszły w zajęcia rozluźnione, chętniej komunikując i realizując proponowane czynności. Dziewczynki tworzyły również pomoce do relaksacji i ćwiczeń oddechowych m.in. butelki sensoryczne. Czytaj więcej