Ogłoszenie

Najbliższe posiedzenie Zespołu
Orzekającego
odbędzie się

03.12.2024 r. o godzinie 8:00

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Powiatu Tarnowskiego
Logo Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Logo Kuratorium Oświaty w Krakowie
Logo Ministerstwa Edukacji Narodowej

Wybór szkoły, zawodu, pracy - program doradztwa zawodowego

Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tarnowie – Filia w Tuchowie w ramach wspomagania szkół w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oferuje Państwu realizację programu doradztwa zawodowego pod nazwą „Szkoła – Edukacja – Kariera – Sukces”.

Program skierowany jest do uczniów klas III gimnazjum i obejmuje cykl grupowych zajęć specjalistycznych – warsztaty ukierunkowane na aktywność własną uczniów oraz dla chętnych, indywidualne porady zawodowe (proponujemy od 2 do 4 spotkań; ilość i czas ich trwania do uzgodnienia).

Spotkania prowadzone przez doradcę zawodowego będą odbywać się na terenie szkoły i mogą być realizowane w ramach godzin wychowawczych (np. 1-2 razy w miesiącu).

 Głównym celem programu jest przygotowanie uczniów do trafnego wyboru szkoły ponadgimnazjalnej i zawodu oraz dojrzałego planowania kariery edukacyjno-zawodowej. Tematyka spotkań obejmuje m.in.: czynniki, jakie należy brać pod uwagę przy wyborze szkoły i zawodu, samopoznanie – moje mocne i słabe strony, zainteresowania, zdolności, cechy osobowościowe, przeciwwskazania zdrowotne przy wyborze zawodu, analiza potrzeb rynku pracy, poznanie zawodów.

Prowadząca: Jolanta Dziuban – doradca zawodowy, pedagog

Realizacja programu jest bezpłatna.  Zapraszamy do współpracy!

Szczegółowe informacje udzielane są w Poradni w Tuchowie pod numerem telefonu: (14) 6526494.    

Ferie to czas odpoczynku i zabawy dla dzieci. Filia w Tuchowie cyklicznie każdego roku jest organizatorem spotkań terapeutycznych, które mają na celu stymulowanie psychofizycznego oraz emocjonalno – społecznego rozwoju dzieci m. in. poprzez komunikację językową.
Podczas tegorocznych ferii zimowych zajęcia organizowane były dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, na które zakwalifikowano 20 uczestników, przyporządkowanych do 6 grup, nad którymi opiekę sprawowali specjaliści: logopedzi, pedagodzy i psycholodzy pracujący w Filii w Tuchowie. Czytaj więcej

logo testu moxo

Problemy z nadpobudliwością i koncentracją uwagi obserwuje się obecnie u niemal 50% uczniów. Zaburzenia te znacznie utrudniają przyswajanie wiedzy i prawidłowe funkcjonowanie dziecka w środowisku. Podstawą terapii w takim przypadku jest rzetelna diagnoza, którą pomaga przeprowadzić nowoczesny, obiektywny, komputerowy test MOXO. Badania naukowe wykazały 90% skuteczności tego narzędzia diagnostycznego. Jest to pierwszy na świecie test, w którym zastosowano dystraktory (czynniki rozpraszające uwagę) symulujące rzeczywiste warunki środowiskowe. Test opracowany został dla dwóch grup wiekowych 7-12 lat oraz 13-60 lat. Badanie testem MOXO wykonywane jest przez odpowiednio wyszkolonych specjalistów: psychiatrów, neurologów, psychologów, pedagogów, logopedów. Czytaj więcej

Spotkanie logopedów z cyklu „Kreatywna Logopedia"W dniu 15 listopada 2018 r. w siedzibie Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Filia w Wojniczu odbyło się drugie w roku szkolnym 2018/2019 r. spotkanie logopedów z cyklu „Kreatywna Logopedia”. W warsztatach wzięły udział terapeutki ze szkół podstawowych i przedszkoli gminy Wojnicz i Zakliczyn.
Program obejmował zagadnienia z zakresu wad zgryzu, funkcji prymarnych, takich jak: oddychanie, połykanie, pozycja spoczynkowa języka i ich wpływ na zgryz oraz zapoznanie z regulatorami MFS stosowanymi zarówno w pracy ortodontycznej, jak i logopedycznej.
Szkolenie poprowadziła mgr Sabina Rosołowska-Patuła, logopeda w Filii PPPP w Wojniczu oraz Magdalena Trendota, pedagog, logopeda z Centrum Terapii i Edukacji „Z Pasją”, która przedstawiła uczestniczkom pakiet regulatorów, które można było dokładnie
obejrzeć, dotknąć, a nawet założyć i sprawdzić ich działanie w praktyce. Pani M. Trendota podzieliła się także swoim doświadczeniem w wykorzystywaniu tego typu aparatów w terapii logopedycznej.